Apr 21, 2011

kejutan

selamat pagi semua..... dah lama la tatia tak entry2 neh semenjak exam dan modem uat hal sejak tu la dah lama tak bermadah punjangga neh... semalaman tatia pikir dengan kejutan yang tatia dapat malam tadi...
sapa tak suka kejutan angkat tangan macam saya :)


ceritanya bermula apabila seorang rakan tatia mengajak untuk berjumpa (tak perlula nk mention nama kat sini)...
nak dijadikan cerita tatia habis exam pada 23 april 2011... tatia dengan berat hati pun bersetuju la sebab len macam je kawan tatia neh bersungguh nak jumpa sampai tak menyempat nak tangguhkan hari :)...


so kami berempat turun padang untuk berjumpa dengan beliau (macam nak bertumbuk plak) ikotkan plan nak pergi menyentai rojak berdiri(bahasa sopan) tapi agak sedih jugak la kerana kedai  rojak tak beroperasi..
kamai dengan semangat berkobar kobar menuju ke Pantai yang agak bersih untuk menikmati aroma angin yang sepoi-sepoi bahasa... sahabat tatia neh pin ikotla tanpa banyak songeh...


tatia kenal dia pun melalui satu program... dia neh tekenal dengan sifat yang agak pemalu.. tapi lelama kenal tak la malu sangat.. selalu gak lepak sama... hehehe... tak lama pun tatia kenal dia adalah dalam sebulan... tak la berapa kenal sangat latar belakang dia tapi selalu gak kami bermesej-mesej... (apala yang dimelalutkan neh)


ok berbalik pada kejutab tadik... sahabat tatia neh dah berpesan jangan la duk bawak geng bus sekolah dia segan tapi tatia tak pedulik pun apa dia kata :) (degil la katakan).....samapai ja kat sana tatia pun terus carik paking dan port nak duk bersantai.... dengan  pasir halus laa lama tak lepak kat pantai... tetiba sahabat tatia ajak tatia g teman dia beli air... tatia nek heran la  'tadik og beli air dia tak gadoh nak beli ' bebel la sat :)....


selepas siap beli air sambil minum berjalan (tak sopan eh)... sahabat tatia pun ajak tatia g kat motor dia...
kejutan tu tatia dapat seeokor anak beruang.. tak tau la comel ka dak tak tengok lagi pun... dengan romentik nya dia melamar tatia tuk jadik kekasihnya.. aduhai apala yang dia nak buat neh.. berani sunggug sahabat tatia neh.. dengan muka nak nagis ' awat yang uat mcm neh ' tanya tatia kat sahabat ....


dengan selamba dia jawab 'hala romentik dak og uat mcm neh' muka tak besalah kot..
tatia jadik tekelu laa.... tak terjawab la pa yang dia uat tak penah tatia alami seumur hidup tatia...



wahai sahabat terima kasih sebab menyukai tatia tapi benda neh terlalu terburu-buru....
harap sahabat yang baca memahami apa yang hendak dikata... kenal lah hati budi seseorang dahulu sebelum menyayanginya.... jangan angap pabila kita sayang seorang tuh seorang tuh akan sayang kita seperti mana kita menyayanginya.... :)

4 comments:

perrydaus90 said...

waaa romantik nyer...jeles2

Nana Miyuki said...

wow!kagum dgn si dia..
tp bila bmula dgn sowg kawan its hard to change it :)
btw get to noe first dik :)
-alldabes-

H Y D E said...

abeh tu apa reaksi sahabat tatia tu? at last apa tatia cakap... ce cite sket...

bulat said...

nana miyuki : taw xpa.. dah persan xleh nk mmbntu pape..

hyde: ceq dh post kt msj hampa :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...